De Zweedse kledingwinkelketen Hennes & Mauritz (H&M) heeft de winst in het afgelopen kwartaal met 20 procent op jaarbasis zien stijgen, vooral geholpen door groei bij de online-activiteiten.

Dat blijkt uit cijfers die het bedrijf donderdag naar buiten bracht.

De nettowinst in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar klom naar 5,3 miljard kroon (577 miljoen euro). H&M begon dit jaar met onlineverkopen in Frankrijk, Italië, Spanje en China.

Volgend jaar wil het bedrijf in tien nieuwe landen onlinewinkels gaan openen. “We zien onze onlinewinkels als een zeer belangrijke aanvulling op de fysieke winkels”, aldus topman Karl-Johan Persson in een toelichting.

Eerder deze maand maakte H&M al de omzetcijfers bekend. De omzet van de op één na grootste kledingketen van Europa steeg in de afgelopen periode met 21 procent tot 38,8 miljard kroon.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl